close

  • Polsce – służyć, Europę – tworzyć, Świat – rozumieć

     

  • WIZYTA W WYDZIALE KONSULARNYM

  • W celu zarezerwowania wizyty należy, należy wejść na stronę: www.e-konsulat.gov.pl

     

     

     

     

    1. Po znalezieniu się na stronie www.e-konsulat.gov.pl dokonujemy wyboru placówki dyplomatycznej:

      Kraj – Kenia

    Placówka – Nairobi

     

    2. Następnie z menu po lewej stronie wybieramy opcję: Wizyty w konsulacie => Sprawy paszportowe

     

    3. Po zapoznaniu się z zasadami zapisów, w punkcie „chcę zarezerwować termin dla" wskazujemy liczbę osób, dla których będą składane wnioski o paszport.

     

    4. Następnie wybieramy dostępną datę oraz godzinę wizyty w urzędzie.

     

    5. W „formularzu wizyty paszportowej” w części „dane kontaktowe" wpisujemy dane osoby dokonującej rezerwacji.

     

    Uwaga! Ważne jest, aby wpisać prawidłowe dane. Podanie adresu email nie jest obowiązkowe, jednakże jeżeli taki adres zostanie wskazany, to osoba ta otrzyma drogą e-mailową potwierdzenie zapisania się na spotkanie! (Okno „opis sprawy” można pozostawić puste).

     

    6. W punkcie "wizyta dotyczy" wybieramy rodzaj sprawy paszportowej, w jakiej chcemy przyjechać do urzędu, zaznaczając odpowiednie okienko.

     

    7. Podajemy dane osoby lub osób, dla których ma być wydany paszport.

    Uwaga! Podanie numeru PESEL nie jest obowiązkowe!

    Nie ma także obowiązku podawania adresu email (w rubryce „email” wstawiamy wtedy dowolny znak).

     

    8. Wybieramy opcję „dalej".

     

    9. Jeśli dane zostały poprawnie wpisane, program przekieruje państwa do następnej strony, na której przyciskiem „zapisz" potwierdzamy dane i termin wizyty.

     

    10. Można pobrać, zapisać i/lub wydrukować potwierdzenie wizyty (plik w formacie pdf). Dodatkowo potwierdzenie zostanie wysłane na podany adres e-mailowy. Warto zapisać numer formularza oraz kod rejestracji, które niezbędne są do ewentualnego anulowania wizyty.

     

    Rejestracja wizyt w systemie e-Konsulat dotyczy spraw:

    - paszportowych

    - prawnych

    -obywatelskich

     

    W razie potrzeby złożenia kilku wniosków należy zadbać o zarejestrowanie każdej sprawy osobno. Dotyczy to również rejestrowania wizyt dla kilku osób.

     

    Zapisów w systemie e-Konsulat nie wymagają sprawy z zakresu pomocy konsularnej, wypadki losowe, odbiór paszportów i innych dokumentów. Odbiór odbywa się we wtorki i czwartki w godz. od 9:30 do 12:00.

     

    Przy każdej wizycie w konsulacie/wydziale konsularnym należy pamiętać o zabraniu ze sobą polskiego dokumentu tożsamości (paszport lub dowód osobisty).

     

    Po zarejestrowaniu się należy – dla pewności – wydrukować potwierdzenie umówienia wizyty na wybrany przez Państwa dzień i godzinę.

     

    Jeśli w systemie nie pojawia się interesujący Państwa dzień, oznacza to, że tego dnia wydział konsularny Ambasady RP w Nairobi jest zamknięty lub dla danej usługi nie przyjmuje się w danym dniu interesantów albo nie ma wolnych miejsc.

     

    Jeśli nie mogą Państwo przyjechać na umówione spotkanie, prosimy o anulowanie swojej wizyty:

     

    1. Aby anulować wizytę na stronie www.e-konsulat.gov.pl  w menu po lewej stronie „wizyty w konsulacie” wybieramy opcję „anuluj umówioną wizytę”.

     

    2. Anulowanie wizyty wymaga wprowadzenia numeru formularza rejestracyjnego oraz specjalnego kodu rezerwacji (znajdują się na dole formularza).

     

    3. Po wprowadzeniu tych danych klikamy opcję „odwołaj wizytę”.

     

     

    Jeśli nie macie Państwo dostępu do Internetu, wizyty można umawiać również telefonicznie pod numerami telefonu:

                       +254 20 7120019

                       +254 20 7120020

                       +254 20 7120021

     

     

     

     

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: